Baza wiedzy freelancera

MATERIAŁY EDUKACYJNE

Zdobądź zaufanie klienta w 3 krokach!

13 paź 2021 | o pracy, obsługa klienta | 0 komentarzy

Zaufanie to waluta przyszłości. Z kolei zaufanie klienta to coś, co powinno być priorytetowym celem każdego usługodawcy. Co do tego, w dobie social mediów i rozwijającej się sprzedaży online, nikt nie powinien mieć wątpliwości.

Jednak z zaufaniem jest jeden, podstawowy problem. O ile w życiu prywatnym łatwo przychodzi nam rozdawanie kredytów zaufania, o tyle w biznesie – jego budowanie jest bardzo trudne, bo wiąże się z większą odpowiedzialnością.

Dlatego jeśli zależy nam na sprzedaży naszych usług, zwłaszcza online, zdobywanie zaufania jest czymś, na czym należy skupiać się cały czas w swojej działalności. Budując swój wizerunek warto zwracać uwagę na to, by nasza komunikacja budziła poczucie bezpieczeństwa w Odbiorcach. Zwłaszcza tych, którzy mogą zostać potencjalnymi Klientami.

Dziś pochylę się właśnie nad tym, jak zbudować komunikację budzącą zaufanie i wiarygodność naszej marki w oczach Klienta. Aby była ona skuteczna, powinna wykazywać 3 cechy.

1. Spójność

Aby marka była postrzegana jako godna zaufania, jej komunikacja powinna się opierać o spójne, jasno określone wartości. Nie mówimy tutaj o pasujących do siebie kreacjach graficznych, tylko o sposobie, w jaki będziesz mówić do swoich Odbiorców.

Najprostszym sposobem na spójność naszego przekazu jest po prostu bycie sobą. Nie powielaj trendów, a używaj ich dostosowując je do siebie i swoich poglądów. Nie kopiuj innych Twórców, bo „klikają się” ich treści. Idź za swoim case study, spisuj na bieżąco swoje przemyślenia na tematy biznesowe i korzystaj z nich w bieżącej komunikacji.

Daj swoim Odbiorcom poznać Ciebie, Twoje cele i misję. Autentyczny przekaz jest najszybszą drogą do spójności.

2. Zasady

Nie jest to popularne, ale ustalanie zasad z Odbiorcami, przypominanie im o nich, korzystanie z nich w bieżącym przekazie to klucz do tego, aby je przestrzegano. Kiedy wchodzisz do social mediów, to godzisz się na to, że będą działy się rzeczy przyjemne, ale też te niefajne. Mogą zdarzyć się nieprzyjemne komentarze, nieproszone rady, kwestionowanie Twoich kompetencji, cennika i oferty, wymaganie od Ciebie obecności zawsze i o każdej porze.

To do Ciebie należy ustalenie z Odbiorcami zasad, na jakich się z nimi będziesz komunikować. Nie muszą się one wiązać z ochłodzeniem Waszej relacji – wręcz przeciwnie! Ale uczynią one Waszą relację dużo zdrowszą dla Ciebie. Nie musisz być taka, jak od Ciebie oczekują inni. Bądź taka, jaką chcesz być, na zasadach i w granicach, na których Ci zależy.

3. Wiara w siebie

Jeśli wierzysz w to, co mówisz – inni też Ci uwierzą. Jeśli wierzysz w to, co robisz i jakość tego, co oddajesz – będzie tak samo.

Z wiarą w nasze możliwości bywa krucho. Dotyczy to zwłaszcza kobiet, które często nie mają wsparcia w najbliższych. Ale jak mają wierzyć w siebie i swoje pomysły, jeśli inne osoby w nie nie wierzą? Dlatego tyle się „trąbi” o kręgach kobiecych, mastermindach – aby kobiety z wizją mogły otrzymać siłę, by się realizować.

Natomiast jest coś, co może pomóc Ci uwierzyć w siebie i pożegnać na dobre syndrom oszusta i nie wymaga poszukiwań grupy wsparcia. Są to rekomendacje. Przyznam, że sama mam ich ogrom, ale jeszcze nie miałam chwili, by je opublikować. Natomiast już samo posiadanie ich w formie maili, wiadomości jest dla mnie niesamowitym paliwem i motywacją do dalszej pracy. Uwielbiam do nich zaglądać w kryzysowych momentach. Dlatego apeluję o to, by korzystać z rekomendacji w chwilach zwątpienia, by przypomnieć sobie, jak wiele dobrego i jakościowego już teraz udało Ci się zrobić.

Pamiętaj, że jeśli bije od Ciebie pewność siebie – Twoi Klienci Ci uwierzą!

zaufanie klienta

TIP na dobrą i skuteczną komunikację, budującą zaufanie klienta #1!

Masz problem z przyciągnięciem Klienta, który już z Tobą współpracował, by został z Tobą na dłużej? Sprawdź, czy wykonujesz te 3 kroki w komunikacji z nim.

  1. Poproś Klienta o feedback na temat Twojej pracy! Rekomendacja to jedno, ale to właśnie konstruktywny feedback pomoże Ci szlifować warsztat pracy i pokazać, że zależy Ci na jakości Twoich usług. To Cię uwiarygadnia.
  2. Napisz maila z podziękowaniem na zakończenie zlecenia, w którym zaznaczysz otwartość na kolejne zadania. Poza prośbą o feedback, zakomunikowanie Klientowi chęci dalszej współpracy da mu do zrozumienia, że jest dla Ciebie ważny, masz dla niego czas i chcesz pozostać z nim w kontakcie.
  3. Postaw na aktywność w miejscach, gdzie obecny jest Twój jednorazowy lub potencjalny Klient. Bądź z nim w relacji i kontakcie, wspieraj go w jego działaniach również poza współpracą. Raz na jakiś czas napisz mu wiadomość z pytaniem, jak mają się jego cele, realizacja projektów i czy nie przydałoby mu się wsparcie. Wykaż inicjatywę!

Więcej wskazówek znajdziesz w moim WorkBooku o komunikacji i obsłudze klienta zdalnego. Sprawdź więcej informacji tutaj.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

materiały edukacyjne newsletter
.

Podoba Ci się ten wpis?

Udostępnij go! Pomożesz mi dotrzeć z moimi treściami do szerszego grona odbiorców. Dziękuję, że czytasz moje treści. :)